Prima pagină
Obiective
Activităţile proiectului
Rezultate anticipate
Grup ţintă
Parteneri
Echipă
Proiectul în imagini

Noutăţi

Sondaj



Instrumentelor Structurale
2007-2013

Pentru informatii detaliate despre celelalte programe cofinantate de Uniunea Europeana, va invitam sa vizitati www.fonduri-ue.ro
Studiu

 

Clasa a X -a

1. Primul item al chestionarului a vizat definirea de către elevi a noţiunii/conceptului de educatie antreprenorială. Astfel, 85% din elevi au răspuns că este o materie, o disciplină de studiu care are ca obiect de studiu înfiinţarea şi desfăşurarea unei afaceri, o materie care ne prezintă afacerile, o disciplina care ne iniţiază în arta de a conduce o afacere, o educaţie menită să formeze viitori antreprenori, o disciplină care oferă mai multe informaţii despre economie, cum să intocmească şi să conducă o afacere etc. Ceilalti nu au definit conceptul.

 

2. Al doilea item al chestionarului a urmărit definirea de către elevi a conceptului cetăţean activ aşa cum o percep ei. Astfel 18% din elevi nu au răspuns, 31% din elevi au considerat că un cetăţean activ înseamnă o persoană care participă la activităţile sociale, culturale, politice şi economice în cadrul comunităţii, 14% din elevi au răspuns că un cetăţean activ înseamnă să dovedeşti că faci parte din societate, iar 39% din răspunsuri sunt irelevante pentru sondajul nostru.

3. Al treilea item al chestionarului a vizat nivelul de cunoştinţe al elevilor de clasa a IX-a în domeniul educaţiei antreprenorială. Astfel 14 % nu au răspuns, 11% din elevi ar dori ore şi proiecte,activităţi despre cum s-şi deschidă o afacere , 10% din elevi ar vrea mai mult practică, iar restul de 65% din elevi ar dori să ştie mai multe despre cum se pun bazele unei afaceri, cum s dezvolte o afacere, cum s-şi deschidă propria afacere, legislaţie specific activitaţii antreprenoriale, riscuri, organizarea de concursuri etc.

 

4. Cel de- al patrulea item al chestionarului a vizat   modul în care şcoala i-ar putea ajuta pe elevi să-şi dezvolte competenţele antreprenoriale. Astfel 58% din elevi ar promova un produs prin reclame şi publicitate, 8% prin fluturaşi şi afise, 4% prin reduceri sau un preţ scăzut la început, iar restul de 30% ar promova un produs prin expoziţii, mostre gratuite, televiziune, internet, mass-media.

 

 

5. Al cincilea item al chestionarului a vizat gradul de interes( pe o scară de la 1 la 5) al elevilor ca pe viitor să-şi construiască propria afacere. Astfel din răspunsurile elevilor la :
întrebarea 1 59% au răspunns afirmativ, iar 33% negativ;
la intrebarea 2 au răspuns afirmativ 30%, iar 59 % negativ;
la întrebarea 3 au răspuns afirmativ un procent de 39%, iar negativ 50%;
întrebarea 4 au răspuns afirmativ 50% , iar negativ 39%
întrebarea 5 au răspuns afirmativ 55% , iar negativ 35%
întrebarea 6 au răspuns afirmativ 49% , iar negativ 39%
întrebarea 7 au răspuns afirmativ 44% , iar negativ 43%
întrebarea 8 au răspuns afirmativ 47% , iar negativ 51%
întrebarea 9 au răspuns afirmativ 58% , iar negativ 30%
întrebarea 10 au răspuns afirmativ 57% , iar negativ 41%
întrebarea 11 au răspuns afirmativ 62% , iar negativ 37%
întrebarea 12 au răspuns afirmativ 51% , iar negativ 37%

 

6. Prin cel de-al şaselea item al chestionarului am încercat să identificăm gradul de interes al elevilor pe o scară de la 1 la 5 în cea ce priveşte ca pe viitor să-şi construiasca că propria Afacere. Astfel 22 % din elevi sunt foarte interesaţi, 35% sunt destul de interesaţi, 27% sunt interesaţi, 10 % sunt puţin interesaţi, iar 1% nu este interesat să-şi deschidă o afacere pe viitor.

 

 

7. Al şaptelea item a vizat domeniul în care se pot desfăşura activităţi de antreprenoriat devenind astfel cetăţeni activi. Astfel 35% doresc să ştie mai multe despre elaborarea unui plan de afaceri, 5% despre legislaţia activitaţi antreprenorială, 12% şi-ar dori să ştie mai multe despre promovarea produselor, 5% şi-ar dori să aprofundeze despre etica antreprenoriatului, 13% şi-ar dori să aprofundeze despre protecţia consumatorului, 8% şi-ar dori să aprofundeze despre riscul în afaceri, 1% şi-ar dori să aprofundeze despre alte informaţii din antreprenoriat nespecificând care.

 

 

8. Ultimul item al chestionarului a vizat definirea de către elev a legăturii dintre antreprenoriat şi cetaţeniei active. Astfel 37% din elevi nu au răspuns, 31% din elevi au afirmat că nu ştiu, iar 32% din raspunsuri au fost irelevante pentru cercetare.

 

 Clasa a XI - a

În urma aplicării chestionarul la un număr de 196 de elevi s-au constatat urmatoarele: la clasa a IX-a

1. Primul item al chestionarului a vizat definirea de către elevi a noţiunii/conceptului de educatie antreprenorială. Astfel 17% din elevi au considerat că educaţie antreprenorial înseamnă să ai propria afacere, 14% din respondenţi au considerat ca educaţie antreprenorilă înseamnă competenţă,pregatire pentru afaceri, 8% nu ştiu ce înseamnă educaţie antreprenorială, iar 61% au considerat ca educaţia antreprenorială înseamnă să ştii să conduci o afacere, să ai un plan de afaceri, să ştii să negociezi, să fii un bun lider, sa ai înclinaţii spre afaceri, să îţi deschizi o firmă şi să o conduci etc.

 

 

2.2. Al doilea item al chestionarului a urmărit definirea de către elev a conceptului cetăţean activ aşa cum o percep ei. Astfel:
8% au afirmat că nu ştiu ceînseamnă
8% au afirmat că un cetăţean activ este o persoană care se implica în activitaţi în folosul comunităţii,participă la activităţile oraşului/satului
21% au afirmat că nu ştiu ce înseamnă sa fii cetăţean activ
53 % din respondenţi au afirmat că sa fii cetaţean activ înseamnă sa fii o persoană care are drepturi, un om care munceşte, care se implică în munca sa, o persoană caruia îi pasă de ceea ce se întâmplă în jurul său şi cu ceilalţi, cetăţean care votează pentru viitorul său şi al ţării etc .

 

 

3.   Al treilea item al chestionarului a vizat nivelul de cunoştinţe al elevilor de clasa a IX-a în domeniul educaţiei antreprenorială. Astfel 90% din respondenţi consideră ca ar dori să afle cât mai multe informaţii de bazadespre educaţie antreprenorială, iar 10 % din respondenţi nu au răspuns.

 

 

4. Cel de- al patrulea item al chestionarului a vizat modul în care şcoala i-ar putea ajuta pe elevi să-şi dezvolte competenţele antreprenoriale. Astfel 20% din elevi şi-ar dori ore şi cursuri de educaţie antreprenorială, 10 % din elevii doresc introducerea unor ore speciale, prin care sa-si dezvolte apritudinile. Ceilalti elevi nu au raspuns la aceasta intrebare.

 

5. Al cincilea item al chestionarului a vizat gradul de interes(pe o scară de la 1 la 5) al elevilor ca pe viitor să-şi construiască propria afacere. Astfel 39% din elevi sunt foarte interesaţi să-şi deschidă propria afacere, 20 % din elevi destul de interesaţi, 18% din elevi sunt interesaţi, 4% din elevi sunt puţin interesaţi, 3% din elevi sunt neinteresaţi iar 16% din răspunsurile elevilor nu au fost valide aceştia încercuind mai multe variante.

 

 

6.   Prin cel de-al şaselea item al chestionarului am încercat să identificăm care este nevoia elevilor de informaţii necesare pentru a deveni un bun antreprenor. Astfel 13% din elevi nu au răspuns, 28% din elevi consideră ca au nevoie de informaţiile de bază despre ce înseamnă o afacere, iar 59 % din elevi consideră că au nevoie de date şi statistici despre piaţă, studii superioare, un bun îndrumător, informaţii despre cum să conduci un grup de oameni etc.

 

 

7. Al şaptelea item a vizat domeniul în care se pot desfăşura activităţi de antreprenoriat devenind astfel cetăţeni activi. Astfel 53% din elevi au răspuns în economia de piaţă, 21% în economia centralizată, iar 26% nu au răspuns.

 

 

8.   Ultimul item al chestionarului a vizat domeniul de interes în domeniulantreprenoriatului. Astfel 10% nu ştiu sau nu s-au decis, iar din restul de 90% dintre răspunsurile elevilor nu reiese un procent reprezentativ pentru un anumit domeniu de activitate, dintre domeniile de activitate menţionate de elevi enumerăm: vânzări produse, bănci, construcţii, juridic, marketing, IT, afaceri, medicină, imobiliare etc.

 

În urma rezultatelor obţinute elevii de clasa a IX-a nu sunt familiarizaţi cu termeni de educaţie antreprenoriala, nu cunosc prea multe informaţii despre ceea ce presupune acest domeniu, însă sunt interesaţi să afle cum ar putea ca în viitor să-şi deschidă propria afacere, cum să facă un plan de afaceri şi mai ales, cum să conducă o afacere. Elevii de clasa a X-a sunt familiarizaţi cu termeni dar ar dori să aprofundeze pe anumite teme, să fie implicaţi în mai multe proiecte şi activităţi ce vizează acest domeniu, să fie introduse ore suplimentare pe această temă, ar dori să facă cursuri de perfecţionare şi să obţină o diplomă în acest domeniu.

 


Andrei Georgiana Cristina - 17 ani - 15.10.2009
Acest studiu releva dorinta de aprofundare a materiei de catre majoritatea elevilor.Cert este faptul ca intr-un procent destul de ridicat nu le este familiar termenul de viitor antreprenor,insa isi doresc sa-si insuseasca aceste cunostinte.
Dobrota Cristina - 16 ani - 15.10.2009
Studiul facut releva interesul nostru pentru educatia antreprenoriala si dorintele acestora in legatura cu aceasta disciplina.Mare parte dintre noi ar dori sa aprofundeze cunostiinte in acest domeniu si sa-si dezvolte spiritul antreprenorial
IOSIF FLORICA - 16 ani - 15.10.2009
Obiectivul pricipal al studierii Educatiei Antreprenoriale este ca elevul sa-si insuseasca informatiile cu privire la dezvoltarea unei afaceri.Acest proiect are un rol important deoarece elevilor le sunt descoperite competentele.
Fieraru Mihaela Maria - 17 ani - 15.10.2009
mi-ar fi placut ca in acest studiu sa aflam mai multe informatii despre cum sa infiintam o firma,dar aceste informatii le-am optinut din materia Educatie Anteprenoriala
Florea Madalina - 17 ani - 15.10.2009
acest sondaj arata ca sunt multi elevi care nu sunt interesati de educatia antreprenoriala,dar sunt si persoane care ar dori sa invete mai mult despre aceasta materie.
Florea Madalina - 17 ani - 15.10.2009
acest sondaj arata ca sunt multi elevi care nu sunt interesati de educatia antreprenoriala,dar sunt si persoane care ar dori sa invete mai mult despre aceasta materie.
Pasalau Ana-Marina - 17 ani - 15.10.2009
Studiul este extrem de important pentru viata unui elev in as realiza in viitor o afacere prospera.Intrebarile sunt interesante.
Sandu Andreea - 16 ani - 15.10.2009
faptul ca ni se ofera sansa in liceu sa aflam ce inseamna o firma,cum sa intemeiem o afacere este un lucru grozav. sondajele dovedesc ca elevii sunt foarte multumiti.
Gheorghe Constantin - 18 ani - 15.10.2009
Sunt foarte interesat de acest proiect deoarece mi-as dori i-mi deschid o afacere in viitor iar aceasata este o buna ocazie de a invata.
Prichea Adriana - 17 ani - 15.10.2009
Este destul de complex si,dupa parerea mea,s-au atins exact toate punctele importante.Sondajele acestea ar trebui realizate la cat mai multe licee din tara pentru ca sunt destul de interesante si de folositoare
Bimbirica Ionut - 17 ani - 15.10.2009
Rezultatele obtinute in urma discutiei cu elevii arata ca nu multi dintre ei nu au cunostinte de educatie antreprenoriala dar marea majoritate a lor ar vrea sa stie informatii despre cum sa devina niste buni antreprenori. Sunt foarte interesat de acest
Ciot Valentina Nicoleta - 17 ani - 15.10.2009
O parte din elevi nu stiu ce inseamna educatie anteprenoriala dar sunt interesati sa afle acestu lucru, insa sunt si elevi care nu sunt deloc interesati de acest lucru.
Prichea Adriana - 17 ani - 15.10.2009
Educatia antreprenoriala este extrem de importanta pentru viata unui elev,deoarece il ajuta sa-si realizeze cu timpul o afacere.Astfel acest studiu arata cat de interesati sunt elevii liceelor de a-si realiza o afacere. Este destul de complex si,dupa pare
Sendrulescu Claudia Mihaela - 17 ani - 15.10.2009
Acest proiect din sondajele facute rezulta ca majoritatea elevilor sunt multumiti si incantati de acest proiect. Eu as vrea ca la acest proiect sa mergem si sa participam la activitatile diverselor firme. Sa vedem in ce consta o activitate si cum este coo
Sendrulescu Claudia Mihaela - 17 ani - 15.10.2009
Acest proiect din sondajele facute rezulta ca majoritatea elevilor sunt multumiti si incantati de acest proiect. Eu as vrea ca la acest proiect sa mergem si sa participam la activitatile diverselor firme. Sa vedem in ce consta o activitate si cum este coo
Puzderica George - 16 ani - 15.10.2009
Educatia antreprenoriala este importanta pentru viata unui elev deoarece ne invata aproape tot ce trebuie sa facem intr-o afacere. Cum sa ne dezvoltam, cum sa facem profit. Acest studiu arata cat de mult sunt elevii interesati de a-si creea propria afacer
Nume
Varsta
Comentariu
 
Prima pagină  |  Obiective  |  Activităţile proiectului  |  Rezultate anticipate  |  Grupul ţintă  |  Studiu  |  Parteneri  |  Echipă  |  Proiectul în imagini
©2009 Toate drepturile rezervate Liceul teoretic “Mihail Kogalniceanu” Snagov. Powered by Intuitext

Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României